21 Şubat 2010 Pazar

.:: Yola Devam ::.

Bu uzun bir yol...:)

Çünkü bu yolda nasipse Tekerlek1'i bitirmeye kararlıyım. Bazen bu haftaki gibi sağlık sorunlarıyla mücadele edebilirim. Allah izin verdiği ölçü de yola devam...

Rahatsızlığım influenza virüsüne bağlı olmalı çünkü belirtileri tipikti. Hatta hangi şirketin havasız ofisinden kaptığımı da iyi biliyorum ama uzun kuluçka süresine anlam veremedim bir türlü...:)

Neyse, neler neler çektiğimden bahsedip konudan çok uzaklaşmayayım. Ama hastalığım süresince bana destek olan başta anneme, sonra da telefon ve elektronik iletiler ile iyi dilekte bulunan arkadaşlarıma koca bir teşekkür etmeliyim: TEŞEKKÜRLER...

Konu madem sağlıktan açıldı ve teleskop yaparken ellerimizi kullandığımız için bilek sağlığı ile ilgili olan ve bileğimi incittiğimden (-bknz. incinme) kullandığım atelden ve bir kaç öneriden bahsedeyim.

Yukarıda sol elimde takılı duran ve sağ elimdekinin demir desteği çıkartılmış (resimde yandan görülüyor) açık duran bilek ateli görülmektedir.

Bilgisayar (özellikle notebook) kullanıcılarının tanışmış olabileceği bir rahatsızlığa (-bknz. Carpal Tunnel) da iyi gelen (sinir ilaçlarına destek olan) bu atelleri yoğun teleskop yapımlarında gün sonu yatarken kullanabilirsiniz. Hatta şu an yazı yazarken takıyorum da çok rahat olduğunu söyleyebilirim. Ama kalem ile yazı yazarken değil...:)

Aslında 6" gibi küçük aynalarda önemli bir rahatsızlık olmayabilir. Ama tek elinizi daha sık kullanırsanız küçük çaplarda bile sıkıntı yaşamanız içten bile değil. O yüzden her zaman çift el ile çalışmanızda fayda var. Hele ki benim geçen hafta yaptığım gibi 2,5 kg. ağırlığında dumbell kullanıyorsanız risk büyük. Ben de bu boş durduğum dönemde bunu telafi etmeye çalistim çünkü sag bilegimi incitmisim...:(

Son önerim ise camlari döndürürken bir oturumda saat yönünde döndürüyorsaniz, sonraki oturumda tersi yönde hareket ettirin. Böylece sık kullandığınız güçlü elinizin farklı hareket yapmasını sağlayarak bileğinizi korumuş olursunuz. Aynı öneri camlarınızı yıkarken de geçerli. Her zaman aynı elde tutup diğeriyle temizlerseniz, bu sorun olabilir demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder